USDA: لبنیات اقیانوسیه در انتهای دسامبر ۲۰۲۱

گزارش ۵۱ – مورخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱

استرالیا:

برخی از تولیدکنندگان لبنیات استرالیا همچنان ناچارند آب و هوایی بسیار مرطوب را تحمل کنند. این موضوع به شدت تاثیر منفی در تولید شیر داشته. ناظران به سرعت اعلام کرده اند که مقایسه فصلی ممکن است صحیح نباشد، چرا که تولید شیر در فصل گذشته بسیار خوب بوده است. نیو ساوت ویلز اخیرا سیلاب شدیدی را تجربه کرده است.  بسیاری از مراتع بهاری از بین رفته اند. با اعلام گزارش رسمی هفته های اخیر، انتظار می رود تولید لبنیات کاهش یافته باشد. تولید کنندگان شیر در ایالت های ویکتوریا و استرالیا غربی، با بارش های پراکنده که کمتر از حد مطلوب است، مواجه هستند. این موضوع نیز کمی تولید شیر را کاهش داده است.

کیلو شیر جامد، ۵.۹۵ دلار افزایش قیمت اعلام کرده است.

نیوزلند:

بعد از تابستانی خنک و مرطوب، مراتع نیوزلند در شرایط خوبی به سمت زمستان حرکت می کنند. بارش اخیر به حفظ وضعیت مراتع کمک کرده. با این حال، تولید شیر در این فصل کمتر از تولید سالیانه سال گذشته بوده است. انتظار می رود با اعلام وضعیت تولید شیر ماه دسامبر، تولید امسال همچنان کمتر از سال گذشته باشد. دسامبر هفتمین ماه فصل تولید شیر به حساب می آید. انتظار می رود تولید در ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ نزدیک به تولید این ماهها در سال ۲۰۲۱ باشد. بنابراین تعداد کمی انتظار دارند بر عوامل کاهش تولید غلبه کرده و تولید افزایش یابد. همه این موارد کاهش تولید فصل قبل تا این فصل نیز ادامه پیدا کرده است.

چندین عامل تاثیر مثبت مراتع سالم را از بین برده اند. قیمت شیر در ابتدای فصل چندان مشوق تولید کنندگان نبوده. برخی از هزینه های ورودی، خصوصا اوره، افزایش قابل توجهی یافته. هزینه تاثیر به سزایی در پایین نگه داشتن تولید دارد.

کمبود کارگر و کارگران بی تجربه همچنان معضلی برای تولید کنندگان است. کووید منجر شده بسیاری از کاگران بالقوه لبنی را خارج از نیوزلند نگه دارند. با اینکه برنامه ریزی ها با شکلی در جریان است که اجازه ورود تقریبا ۲۰۰ کارگر به نیوزلند را صادر کنند، هرگونه مزیت احتمالی ممکن است با تاخیر مواجه شود. چراکه از آغاز فصل تولید مدتی گذشته، سپس ممکن است زمانی برای آموزش کارگران صرف شود تا بتوانند از پتانسیل شان استفاده کنند. تا به حال، مشخص نشده کدام کارگران اجازه ورود پیدا کرده و چه مهارت هایی دارند. همچنین در رابطه با اسکان دادن به کارگران سوالهایی وجود دارند. با این حال تا اعلان نیوزلند مبنی بر برداشتن محدودیت های ورود به مرز، همچنان عدم قطعیت وجود دارد.

در حال حاضر، کمبود نیروی کار با به کار گیری مردان و زنان جوانتر و کم تجربه تر جبران شده. این موضوع باعث شده تعدادی حوادث ناگوار با تراکتور به دلیل کم تجربگی کارگران اتفاق بیفتد.