USDA: اخبار لبنیات اقیانوسیه در ابتدای ژانویه ۲۰۲۲

گزارش ۱ – مورخ ۶ ژانویه ۲۰۲۲

استرالیا:

بهار مرطوب استرالیا به رشد علوفه کمک کرده است. بارش باران سنگین تر برداشت علوفه را پیچیده تر کرده است. افزایش قیمت کود باعث شده نگرانی هایی در مورد سودآوری وجود داشته باشد. کمبود نیروی کار همچنان وجود دارد. هوای سرد و مرطوب تاثیر شدیدی بر تولید شیر گاو گذاشته است. با پیش روی فصل تولید فعلی، احتمال افزایش تولید فصلی نسبت به فصل گذشته کم است.

نیوزلند:

یکی از بزرگترین کارخانه های فرآوری لبنیات نیوزلند، قیمت پرداختی شیر را به بیشترین سطح ممکن رسانده. تقاضای زیاد شیر عامل اصلی افزایش قیمت است. تاثیر تقاضای فعلی در قیمت شیر مزارع نیز مشهود است. متوسط قیمت به ازای هر هکتار در مزارع لبنی نیوزلند افزایش یافته است.

اطلاعاتی بر اساس منابع ثانویه:

تولید شیر فصلی در استرالیا بر حسب لیتر از جولای تا نوامبر ۲۰۲۱، ۰.۸ درصد نسبت به سال گذشته و ۰.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته. شیر تولید شده بر حسب لیتر در نوامبر ۲۰۲۱، ۲.۴۵ درصد کمتر از نوامبر ۲۰۲۰ بوده است. تولید شیر سالیانه استرالیا از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰، ۰.۸ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹، ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

صادرات شیر فله و بسته بندی شده از استرالیا از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰، ۲۶.۵ درصد افزایش داشته. بیشترین میزان افزایش متعلق به صادرات شیر فله و بسته بندی شده به چین بوده که افزایشی ۷۳.۳ درصدی داشته؛ این میزان بیشتر از مجموع صادرات به ۹ مقصد دیگر است.

تولید شیر فصلی نیوزلند بر حسب تناژ از ژوئن تا نوامبر ۲۰۲۱، ۱.۵ درصد نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰ و ۴.۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. تولید ماه نوامبر بر حسب تناژ ۲.۹۲ درصد کمتر از تولید نوامبر ۲۰۲۰ است. تولید مواد جامد شیر در نیوزلند بر حسب کیلوگرم از ژوئن تا نوامبر ۲۰۲۱ نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰، ۱.۲ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹، ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

صادرات شیر فله و بسته بندی شده از نیوزلند از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰، ۱۳.۵درصد افزایش داشته. بیشترین میزان صادرات شیر فله و بسته بندی شده به چین بوده که ۲۱.۹۱ درصد افزایش داشته است.