USDA: اخبار کره و روغن کره اقیانوسیه در ابتدای دسامبر ۲۰۲۱

گزارش ۴۹ – مورخ ۰۹ دسامبر ۲۰۲۱

دو انتهای بازه قیمت کره اقیانوسیه مخالف هم هستند. قیمت ها در مینیمم بازه ثابت و در ماکزیمم آن کاهش یافته اند. کاهش قیمت به علت فروش خارج از GDT فرآوران بود. برخی از فراورانی که توانستند قیمت های بالایی اعلام کنند، با مقاومت در برابر قیمت رو به رو شدند. با تکاپوی خریداران برای پر کردن ذخایر خود به علت تولید شیر ناامید کننده در نواحی دیگر، ثابت ماندن مینیمم بازه نشان دهنده نهایی شدن قرارداد هاست. تعداد کمی منتظر کاهش قیمت در جهت بستن قرارداد هستند.

اقیانوسیه، کره ۸۲% چربی، قیمت در بنادر مبدا:

بازه قیمت – دلار/تن:              ۵۹۰۰ – ۵۵۲۵

اطلاعاتی بر اساس منابع ثانویه:

در رویداد GDT 297 مورخ ۷ دسامبر ۲۰۲۱، قیمت قراردادی کره برابر با ۵۷۹۱ دلار بوده که ۴.۶ درصد افزایش داشته. قرارداد ماه ژانویه ۵۸۹۳ دلار بوده که ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

صادرات کره استرالیا از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱، ۶۰.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته. بیشترین میزان افزایش صادرات در این بازه متعلق به چین بوده که تقریبا دو برابر شده و بیشتر از مجموع صادرات به سه مقصد بعدی است.

صادرات کره نیوزلند از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱، ۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته. بیشترین میزان افزایش صادرات در این بازه متعلق به چین بوده که ۲۳.۶۱ درصد افزایش یافته که بیشترین مقدار از مشتریان صادراتی به حساب می آید.