USA: اخبار لبنیات اقیانوسیه در انتهای نوامبر ۲۰۲۱

گزارش ۴۷ – مورخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱

استرالیا:

تولید لبنیات اقیانوسیه نتوانسته انتظارات این فصل را براورده کند. نگرانی های روز افزونی بابت تاثیر متداوم این عامل در فصل های آینده وجود دارد. کمبود نیروی کار، یکی از عوامل محدود کننده است. این موضوع ناشی از محدودیت های مختلف کووید ۱۹ است. نگرانی های برخی از ناظران، چالش های فعلیست که ممکن است مانع از سرمایه گذاری مورد نیاز تولید کنندگان برای افزایش طولانی مدت تولید مواد لبنی شود. فرآوری لبنیات در استرالیا به گسترش صادرات لبنیات مطمئن است. بنابراین، تلاش برای تشویق تولید کنندگان لبنیات به سرمایه گذاری در جهت افزایش تولید در سالهای آینده است. سرمایه گذاری در جهت توسعه مراتع، توسعه و گسترش چراگاه ها، ظرفیت شیردوشی و… است.

یک صادرکننده بزرگ لبنیات در استرالیا، کمبود کانتنرهای حمل را یکی از دلایل کاهش پتانسیل صادرات می داند. به این موضوع به عنوان عاملی در کاهش سودآوری اشاره شده است.

نیوزلند:

فصل فعلی تولید شیر در نیوزلند برای تولیدکنندگان نا امید کننده بوده است. مراتع در هر دو جزیره رشد کمتر از حالت مطلوب داشته اند. در جزیره شمالی بارش بیش از حد مانع از جذب آبدر مراتع به صورت بهینه شده و در نتیجه آن رشد مراتع تحت الشعاع قرار گرفته است. جزیره جنوبی تحت تاثیر بارش نامنظم قرار گرفته که نتیجه خشکسالی طولانی مدت بوده و رشد مراتع را کندتر کرده است. با اینکه وضعیت هوا در حال حاضر مطبوع است، بهبود یافتن از این نقطه در این فصل دشوار خواهد بود.