USDA: لبنیات اقیانوسیه در ابتدای دسامبر ۲۰۲۱

گزارش ۴۹ – مورخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱

استرالیا:

تولید شیر استرالیا در ماه اکتبر، چهارمین ماه این فصل، همچنان به طرز ناامید کننده ای کم است. معمولا ماه اکتبر، بیشترین حد تولید شیر است. با اینکه ماههای بیشتری از فصل تولید مانده، تولید با نرخ کمتری در حال انجام است، بنابراین جبران گذشته چالشی برای آینده خواهد بود.

تابستان در حال آغاز است. این موضوع باعث شده عدم قطعیت در مورد گرمای هوا، بارش باران و اخیرا در مورد آتشسوزی وجود داشته باشد. ماه آینده، ژانویه، به طور معمول داغترین ماه این فصل است. اخیرا در مورد روند رو به رشد تولید در جنوب استرالیا شیر خوشبینی هایی وجود دارد. شیر تولید شده به ازای هر گاو نیز اخیرا با نرخ بالاتری اعلام شده است.

نیوزلند:

تولید شیر نیوزلند در ماه اکتبر، پنجمین ماه فصل تولید شیر، “نا امید کننده” توصیف شده است. با اینکه امید برای بهبود تولید وجود دارد، روند معمول کاهش تولید در چند ماه اخیر در این فصل نیازمند تولیدی بسیار زیاد برای غلبه بر این وضعیت است. طبق مشاهدات انجام شده، تولید در ماه نوامبر کمکی به افزایش تولید کلی نخواهد کرد. با کاهش تولید شیر، قیمت فروش در مزارع افزایش یافته است. ولی فرآوران تعهداتی دارند که باید به آنها پایبند باشند و کاهش تولید شیر حفظ قراردادهای تجاری را پیچیده تر کرده است.

اطلاعاتی بر اساس منابع ثانویه:

تولید شیر فصلی در استرالیا بر اساس لیتر از جولای تا اکتبر ۲۰۲۱، ۲.۱% نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، و نسبت به ژوئن تا اکتبر ۲۰۱۹، ۲.۹۱ درصد کاهش یافته است. تولید شیر استرالیا بر اساس لیتر از ژانویه  تا اکتبر ۲۰۲۱، ۲.۱ درصد نسبت به این بازه در سال ۲۰۲۰  و ۲.۹ درصد نسبت به این بازه در سال ۲۰۱۹، کاهش یافته است.

صادرات شیر ​​فله و بسته بندی استرالیا از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱، ۲۶.۵ درصد نسبت به این بازه در سال گذشته افزایش یافته. بیشترین افزایش در این مدت، صادرات شیر ​​فله و بسته بندی به چین بود که ۷۳.۳ درصد افزایش یافته و بیشتر از مجموع کل صادرات به ۹ مقصد بعدی است.

تولید شیر فصلی در نیوزیلند بر اساس تناژ از ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۱ نسبت به این بازه در سال گذشته ۳.۳ و نسبت به این بازه در سال ۲۰۱۹، ۲.۵ درصد کاهش یافته است. تولید اکتبر ۲۰۲۱، ۳.۴۴ درصد کمتر از اکتبر ۲۰۲۰ بود. تولید شیر فصلی در نیوزیلند از ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۱ نسبت به این بازه در سال گذشته ۳.۱ درصد و نسبت به این بازه در سال ۲۰۱۸، ۲۰۸ درصد کاهش یافت. تولید دراکتبر ۲۰۲۱، ۳.۰۷ درصد کمتر از اکتبر ۲۰۲۰ ثبت شده است.

صادرات شیر ​​فله و بسته بندی نیوزلند از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱، ۱۰.۴ درصد نسبت به این بازه در سال گذشته افزایش یافت. بزرگترین مشتری صادراتی شیر فله و بسته بندی چین، با افزایش ۱۷.۶ درصدی است.