USDA: لبنیات اروپا در ابتدای دسامبر ۲۰۲۱

گزارش ۴۹ – مورخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱

نگاهی بر اروپا غربی:

تولید شیر اروپا غربی در جایگاه کاهش فصلی بوده و در زمانیست که معمولا روند تولید به سمت بالا تغییر مسیر می دهد. تولید تخمین زده شده برای کشورهای اصلی تولیدکننده شیر، کاهش تولید برای این موقع از سال است.

تشدید محدودیت های ناشی از کووید در آلمان، اتریش، فرانسه و چند کشور دیگر منجر به کاهش خدمات غذایی شده. با این حال، تاثیر مشهودی بر تولید با فراوری محصولات نداشته است. قیمت سوخت بر سودآوری تاثیر سو داشته و منجر به افزایش هزینه حمل شده است. انتقال محصولات از کارخانه به مشتریان به علت آنکه رانندگان و کامیون ها کمتر از حد مطلوب هستند، بیش از پیش چالش برانگیز شده است.

پنیر موجود بسیار محدود است. فروشگاه هایی که هتنوز ذخایر خود را پر نکرده اند، برای خرید پنیر با مشکل مواجه شده اند. هر پنیری که از جانب فرآوران موجود اعلام شده نشان دهنده قیمت بالاتری است. پنیر تولید شده در سال ۲۰۲۱ کمتر از حد انتظار بوده. انتظار می رود عرضه پنیر در چار اول سال ۲۰۲۲ نیز همچنان محدود باشد.

نگاهی بر شرق:

مجموع شیر تولید شده لهستان در سال ۲۰۲۱ کمی بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است. با اینکه انتظار می رفت افزایش نرخ تولید در چارک دوم سال ۲۰۲۱، تاثیر به سزایی داشته باشد، کاهش تولید در چارک سوم و چهارم منجر به از بین رفتن این انتظارات شد. همچنان لهستان ترجیح می دهد نسبت به محصولات دیگر، از شیر موجود در تولید پنیر استفاده کند.